myrbrallor.blogg.se

ADHD, Biopolär eller bara helt jävla normalstörd?! Svaret återstår att se men här kan ni följa min resa genom neuropsykologins värld. Allt från läkarbesök till min lite halvt brokiga vardag. Hur privat denna blogg blir återstår att se men jag är en tjej i 30-års åldern som efter många år av kämpande och obesvarade frågor har på eget initiativ valt att påbörja en utredning för ADHD och biopolär 2 (min psykologs initiativ). Så välkommen till mitt liv med myror i brallan.

Kul på nya jobbet...

Publicerad 2013-01-30 20:37:18 i ADHD,

Idag under mitt första personalmöte på mitt nya jobb så sitter kollegorna och berättar helt otroliga historier om en tjej som jobbat där förut. "Hon va helt jävla galen" säger en av dom. "Ja men hon var ju faktiskt manodepressiv" stämmer en annan in. "Inte den första heller. Vi hade en annan toka och hon va också manodepressiv. Så vi har haft två.." Tre tänker jag och gapskrattar inombords. Om dom bara visste.

I det här läget tackar jag för min humorgen och tänker att det gör nog mina arbetskamrater också den dag jag berättar att jag är biopolär.
För det tänker jag göra. Jag skäms inte på något sätt för de diagnoser jag fått utan ser det som en möjlighet att utvecklas ännu mer. Nu vet ju jag vad det där "pirret" som jag haft hela livet är och nu kan jag få tillgång till dom rätta verktygen.

Men först ska dom få lära känna mig, den där roliga spexiga tjejen som faktiskt ganska många tycker om.

Förövrigt är det nya jobbet jävligt bra, jag TRIVS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela