myrbrallor.blogg.se

ADHD, Biopolär eller bara helt jävla normalstörd?! Svaret återstår att se men här kan ni följa min resa genom neuropsykologins värld. Allt från läkarbesök till min lite halvt brokiga vardag. Hur privat denna blogg blir återstår att se men jag är en tjej i 30-års åldern som efter många år av kämpande och obesvarade frågor har på eget initiativ valt att påbörja en utredning för ADHD och biopolär 2 (min psykologs initiativ). Så välkommen till mitt liv med myror i brallan.

Bäst i världen

Publicerad 2013-01-23 12:31:52 i ADHD,

Om ni visste hur en sån liten sak som att hänga tvätten får mig att känna. När den väl ligger där färdig i maskinen och skriker "HÄNGER DU INTE MIG NU SÅ SKA JAG GE DIG ÅNGEST HELA DAGEN"! Häng den jävla tvätten då tänker ni säkert, ja tänk om det ändå vore så lätt. Istället börjar jag tänka på allt annat som också måste göras. Handla, ringa samtal, hålla budget, laga mat, äta osv. Så håller jag på tills burken rinner över och utan att vara medveten om det har jag påbörjat alla projekt samtidigt men tvätten då? Jo, då har jag tydligen startat om maskinen för då kan man ju inte hänga den.

Men idag trotsade jag ångesten, oförmågan att slutföra en uppgift och hängde tvätten på en gång när den var färdig. Det är då som jag känner mig bäst i världen. Argumentera med mig snälla, vi kan se vem som vinner. Ge mig en uppgift, vad som helst för jag kommer krossa den. Ge mig ovisshet och okontroll för jag har tammefan hängt tvätten!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela